Macaristan Oturum İzni Başvurusu

Bizi Google+ üzerinde bulun

Macaristan Oturum İzni Başvurusu

Macaristan’da uzun süreli oturum izni almayı amaçlayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, Macaristan’da ikamet edecekleri yerdeki yerel Göçmenlik Ofisine, vize süreleri bitmeden başvuruda bulunmalıdır. Ancak kişinin oturum izni alması için öncelikle Macaristan’da kendi geçimini sağlayacak kadar finansal gücünün olduğunu ispat edecek durumda olması gerekmektedir. Avrupa’da birçok ülkede geçerli olduğu üzere oturum izni almakla çalışma izni almak arasında yakın bir bağ bulunmaktadır. Macaristan oturum iznini süresi çalışma izni süresini aşmamalıdır.

Oturum izni başvurularının çalışma izni başvurularından farkı ve  dikkat edilmesi gereken husus, başvuruların oturum izni talebinde bulunan kişilerce bizzat yapılması yönündedir. Çalışma izni başvuruları Macaristan’daki işveren tarafından gerçekleştirilir ancak bununla birlikte Macaristan’a gitmeden önce işverenin başvurusu olumlu sonuçlandığı taktirde başvuru sahibi Türkiye’deki konsolosluğa belgelerini sunar.

Macaristan oturum izni ve dolayısıyla çalışma izni başvurusunda bulunulduğunda pasaportun süresi oturum izni için verilen süreden 6 ay daha uzun olmalıdır.

Macaristan oturum izni kartı yabancı vatandaşların hem Macaristan’da ikamet etmelerine, hem de Schengen bölgesinde seyahat etmelerine olanak tanır. Oturum izni ile birlikte verilen Adres Kayıt kartı Macaristan’da yasal olarak ikamet etmekte olduğunuzu gösterir. Eğer ailenizle birlikte Macaristan’da oturum izni almayı planlıyorsanız bütün aile bireyleri için başvuruda bulunulması gerekmektedir.

Macaristan oturum izni ilk etapta genellikle sadece 1 yıl geçerliliğe sahiptir. Bu durum Macaristan’da çalışma izni alma koşullarına da bağlıdır. Oturum İzni ve Adres Kartını aldıktan sonra Vergi Kartı ve Sosyal Güvenlik Kartı başvurularında da bulunabilirsiniz. İstisnai durumlar haricinde oturum izni çalışma izni süresinin geçerliliği süresince geçerlidir.

Macaristan’da oturum izni almayı planladığınız ilk yıl Türkiye’deki Macaristan’dan konsolosluğundan vize almanız gerekiyor. Bu vize Schengen bölgesine girdiğiniz tarihten itibaren 30 gün geçerlidir. Bu 30 günlük süre zarfında Schengen Oturum İzni almak için Macaristan’daki Göçmenlik Ofisine şahsen başvurmanız gerekmektedir. Bunun akabinde Adres kaydınızı da yaptırıyorsunuz. 

Macaristan Oturum İzni İçin Gereken Belgeler
Macaristan oturum izni başvuru formunda talep edilen bilgiler şunlardır

Kimlik ve kişisel bilgiler
Pasaport
Meslekle ilgili bilgiler
Adli sicilin temiz olduğuna dair bilgiler ve ayrıca hukuki sorunların olup olmadığı (örneğin süremkete olan bir dava ve cezai yaptırımlar vb.) gösteren bilgiler
Macaristan’da kalış amacını gösterir belge
İkametgahı kanıtlayan belge veya belgeler (Kira kontratı, geçerli bir davetiye mektubu vb.)
Macaristan’da geçinme garantisini gösteren belge (İşyerinden alınan belgeler, iş sözleşmsi vb.)
Sağlık Raporu
1 fotoğraf (Pasaportaki fotoğraf ile aynı olmalıdır)
Geçerli bir Seyahat Belgesi,
Macaristan Oturum İznini Uzatmak
Macaristan oturum iznini uzatmak için iş durumunuzu, iş sözleşmenizi veya çalışan sözleşmesini ve kira kontratınız gibi konakladığınız ve ikamet ettiğiniz yerin durumunu belgelerle ispat ederek yine Macaristan Göçmenlik ofisine başvuruda bulunmanız gerekmektedir. Bütün bu sürecin sonuçlanması 30 günü bulabilir.

Oturum izni başvurularının uzatmak için Macaristan Göçmen ve Vatandaşlık Ofisinin standart formu doldurulmalıdır. Bu form Macaristan’da oturum izninin geçeli olduğu veya oturum izni talep edilen yerdeki Bölge Müdürlüklerine veya Müşteri Hizmetleri ofislerine yapılır.

Macaristan oturum izni uzatma işlemi için iznin veya çalışma vizesinin bitimine en geç 30 gün kala başvurunun yapılması gerekmektedir. Bu süre içinde gerçeklşemyen başvuruların ret ile sonuçlanma olasılığı da vardır.

Daha önceki Macaristan oturum izni süresi uzatma başvurularında söz konusu belgeler sunulmuş ise aynı belgelerin tekrardan sunulmasına gerek yoktur. Ancak güncel başvuru evrakları Macaristan Göçmenlik ofisinden öğrenilmelidir. Ayrıca ek belgeler yine bu ofis tarafından talep edilebilir. Buna ek olarak eğer bir güncelleme söz konusu ise (iş değişikliği, evlilikten dolayı soyadı değişikliği, ikamet bölgesindeki değişiklik vb) bu konuda Göçmenlik Ofisine bilgilendirme yapılmalı ve gerekiyorsa güncel evraklar başvuruda sunulmalıdır. Bu belgeler ilk oturum izni başvurusunda sunulmuşsa, diğer süre uzatımı başvurularında tekrar sunulmak zorunda değildir. Başvuru sırasında ne tür belgelerin talep edildiğine dair en güncel bilgi, başvuru yapılmadan önce mutlaka ilgili Macar birimlerinden öğrenilmelidir.

Macaristan Göçmen Kartı
Macaristan göçmen kartı, Macaristan’da 3 yıl boyunca sürekli ikamet eden ve bir yıl içinde 90 günü aşmadan Macaristan’dan çıkış yapmayan ve güncel ikamet adresi Macaristan’da bulunan kişilere verilir.

Aşağıdaki durumdaki kişiler 1 yıl sonunda göçmen kartı başvurusunda bulunabilirler.

Macaristan kökenli olanlar (ebevyen ve ebeveynlerinin ataları Macar vatandaşı olanlar.

Yorumlar